AM Generator

AM Generator

Hvis du er én af de virksomhedsledere, der er i tvivl om, hvordan du helt konkret griber teknologien an, så er AM-generatorforløbet noget for dig. For med AMgenerator får du inspiration, konkrete værktøjer og sparring fra nogle af Danmarks skarpeste eksperter inden for AM. Du bliver klædt på til at udvikle konkrete forretningsmuligheder og -modeller med AM som omdrejningspunkt i din egen virksomhed.

Forløbet

Forløbet tager udgangspunkt i den enkelte virksomheds udfordringer, behov og muligheder.

Gennem forløbet får du adgang til inspiration, træning i specialudviklede værktøjer, sparring med AM-og innovationseksperter, så du ved forløbets afslutning står med en visualiseret forretningsmulighed, klar til at blive testet og udviklet til ny vækst.

Formål

Formålet med programmet er at klæde små og mellemstore virksomheder på til at udvikle konkrete forretningsmuligheder eller forretningsmodeller med AM som omdrejningspunkt.

Målgruppen

Målgruppen er fremstillingsvirksomheder, der har et umiddelbart kendskab til nye printteknologier, men har behov for at blive afklaret i forhold til perspektiv og muligheder, og til hvordan virksomheden konkret skal gå i gang.

Program

Workshop 1: Ide og Inspiration

Mandag d. 30. juni 2018, Dansk AM Hub, Carl Jacobsens Vej 16, 2500 Valby

På en 1-dags workshop vil vi gennemgå AM teknologiens muligheder samt generere nye idéer til innovative AM-forretningsmuligheder til din virksomhed. Vi har specialudviklet værktøjer til netop dette formål, og du vil være en af de første til at få en indsigt i dette.

Sparringsforløb

Fra d. 30. juni til d. 1. oktober 2018

Efter workshop 1 vil du få tilknyttet en ekspert, der sparrer med dig og din virksomhed. Sparringsforløbet skal sikre, at idéerne bliver modnet til en eller flere konkrete forretningsmuligheder, og at de rigtige test bliver lavet løbende.

Workshop 2: Mockup

Mandag d. 1. oktober 2018, Dansk AM Hub, Carl Jacobsens Vej 16, 2500 Valby

Et hold af designere og innovationseksperter vil sammen med dig udarbejde en visuel beskrivelse af forretningsmuligheden. Med denne vil du lettere kunne finde eksterne samarbejdspartnere eller overbevise resten af ledelsen om at investere i udviklingen og test af den konkrete forretningsmulighed.