Eldon: Med 3D print forbedrer vi brugernes oplevelse

 

Eldon Biologicals A/S producerer tørformatkort til blodgruppering – det såkaldte EldonCard – som bruges til hurtigt at kunne fastlægge blodtype, men Eldons udfordring har været, at testen udføres på en mere kompleks måde, hvor det for nogle kunder er lykkes at lave fejl.

Det har tidligere givet flere henvendelser fra utilfredse kunder i særligt USA, som har haft problemer med at gennemføre hjemmetesten på trods af en udførlig brugsanvisning.

Efter Eldons forløb i AM Hybrid-projektet er udfordringerne nu løst.

 

”Det er et simpelt device, men med 3D-print har vi forbedret det, så det er nemmere og mere intuitivt at tage prøven. Det nye design øger brugervenligheden markant”, siger Henrik Holst fra Eldon Biologicals:

”Med det nye cover bliver det – takket være 3D teknologien – nemmere at tage blodprøven, og det forbedrer både brugeroplevelsen og sikrer dermed også, at vi får færre klager og reklamationer. Det er på alle måder et bedre produkt, som styrker både brugeroplevelsen og vores forretning”.

 

 

I Hybrid-forløbet har Eldon udviklet et 3D printet cover til deres eksisterende EldonCard og dermed forbedret et eksisterende produkt. Det nye cover sikrer, at den anvendte mængde blod bliver fordelt korrekt og tilstrækkeligt på en række antistoffer på kortet, som angiver blodtypen på den pågældende person.

Gennem AM Hybrid har Eldon skabt et produkt, der stadig beskytter kortet, men nu også øger præcisionen og sikkerheden af resultatet samt brugervenligheden, når man foretager en test.

 

”Jeg er på alle måder positiv overfor både vores forløb og det endelige produkt. Vi var med i hele produktudviklingen, hvor vi oplevede et stort engagement i at forbedre vores produkt. Vi er stærke på brugervenlighed, og den viden blev aktivt og agilt brugt i designfasen”, siger Henrik Holst:

”Men ikke nok med at vi med 3D-teknologien har forbedret designet, så har vi også sparet betydelig tid i produktudviklingsfasen, som kun har kostet en brøkdel i forhold til tidligere forløb”.

I AM Hybrid-forløbet var Eldon med på forskellige workshops, hvor man i designfasen kunne printe en prototype på et par timer, hvilket gjorde dem i stand til på kortere tid at udvikle coveret og rette småfejl.

 

Ifølge Henrik Holst kan det nye cover øge omsætningen betydeligt, eftersom de forsøger at komme på hylderne i Wal-Mart og derudover forventer at eksportere endnu mere til det amerikanske militær, som man i forvejen leverer EldonCards til. Derudover overvejer man flere muligheder i f.eks. pilgrimsturene til Mekka og eksport til Afrika, hvor det kan være afgørende for f.eks. fødende kvinder.

 

”Det kan blive et rent dansk eksporteventyr det her!”, lyder det fra en begejstret Henrik Holst.

 

 

Fakta om Eldon

  • Eldon startede selvstændigt i 1991, men har før været en del af Novo Nordisk.
  • Det største marked for EldonCards er USA, hvor de i øjeblikket sender 60.000 kort afsted om måneden.
  • Eldon leverer også EldonCards til det amerikanske militær, hvor det kan være afgørende for soldaterne at kende deres blodtype for at påbegynde eventuel behandling hurtigere.
  • Eldon forventer at lancere det nye komponent til EldonCard i første halvdel af 2022.

 

 

 

 

Eldons nye komponent til hjemmetest er udviklet med udgangspunkt i EldonCover, der bruges til at beskytte testen mod støv og fugt, når den tages under særlige forhold f.eks. af det amerikanske militær i krigszoner. Under udviklingen af det nye cover i AM Hybrid projektet har man derfor brugt den samme åbne/lukke-mekanisme og teknologi som den, der er brugt i EldonCover –  præsenteret i videoen nedenfor: